POLITYKA PRYWATNOŚCI

BIURO RACHUNKOWE MEMORIA SP. Z O.O. której siedziba znajduje się w Warszawie, 02-928 ul. Augustyna Locciego 5 (zwana dalej „Spółką” lub „My”), działająca w charakterze niezależnego administratora danych, informuje Państwa o sposobach przetwarzania (tj. zbierania, wykorzystywania i udostępniania) Państwa danych osobowych za pośrednictwem tej witryny internetowej (zwanej dalej „Witryną internetową”) zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawowymi i wykonawczymi w sprawie ochrony danych osobowych, w szczególności: (i) Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 poz. 1781); (ii) Rozporządzeniem (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (zwanym dalej „RODO”), które weszło w życie dnia 25 maja 2018 r.; oraz (iii) wszelkimi innymi aktami normatywnymi, zarządzeniami, rozporządzeniami lub przepisami, które zostaną uchwalone przez właściwy krajowy lub europejski organ nadzoru (zwanymi dalej łącznie „Obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych”).

1. Jaki jest zakres niniejszej polityki?

Spółka przetwarza dane osobowe (tj. wszelkie informacje związane ze zidentyfikowaną lub możliwą do zidentyfikowania osobą, zwaną „Podmiotem danych”), które Państwa dotyczą, a które są przetwarzane za pośrednictwem Witryny internetowej i na potrzeby korzystania z Usług, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej polityce („Polityka prywatności”).

Niniejsza Polityka prywatności oraz Polityka dotycząca plików cookie dotyczy wszystkich użytkowników, w tym użytkowników korzystających z Witryny internetowej i Usług bez rejestracji lub subskrypcji określonej usługi (zwanych dalej łącznie „Użytkownikami”).

2. Jakie rodzaje danych osobowych zbieramy?

Spółka zbiera (1) dane osobowe, które użytkownik dobrowolnie przekazał Spółce oraz (2) indywidualne dane dotyczące poruszania się po witrynie internetowej związane z uzyskiwaniem dostępu do Witryny i Usług oraz korzystaniem z nich. W szczególności Spółka zbiera następujące informacje:

  • Dane osobowe, które dobrowolnie udostępniają Państwo Spółce: Spółka może gromadzić Państwa dane osobowe ( imię, nazwisko, e-mail, adres, numer telefonu itp.) podczas składania zapytania za pomocą formularza online w Witrynie internetowej lub podczas korzystania z naszych Usług;
  • Dane o ruchu w witrynie internetowej: podczas uzyskiwania dostępu do Witryny lub Usług i korzystania z nich Spółka może zbierać informacje o tych wizytach. Na przykład w celu nawiązania połączenia z Witryną internetową lub Usługami nasze serwery otrzymują i zapisują informacje o Państwa komputerze, urządzeniu i przeglądarce, które mogą obejmować między innymi adres IP, typ przeglądarki i inne informacje o oprogramowaniu lub sprzęcie komputerowym. Jeżeli uzyskują Państwo dostęp do Witryny internetowej lub Usług z telefonu komórkowego lub innego urządzenia, Spółka może pobrać unikalny identyfikator urządzenia, dane dotyczące lokalizacji oraz inne informacje identyfikujące to urządzenie. Informacje mogą być również zbierane za pomocą plików cookie i innych technologii śledzenia (takich jak pliki cookie przeglądarki, pliki cookie służące do retargetowania, wskaźniki liczby odbiorców, sygnalizatory www (web beacons), technologie Adobe Flash itp.). Technologie te mogą być również wykorzystywane do gromadzenia i przechowywania informacji o korzystaniu przez Państwa z Witryny internetowej lub Usług, takich jak odwiedzane strony, przeglądane treści online, wykonane wyszukiwania internetowe oraz obejrzane reklamy.
  • Usługi osób trzecich: Usługi mogą być powiązane z witrynami internetowymi publikowanymi przez firmy zewnętrzne niepowiązane ze Spółką i mogą zawierać reklamy, treści i funkcje online, gry, newslettery, konkursy lub loterie bądź też aplikacje opracowane przez firmy zewnętrzne. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za praktyki w zakresie ochrony prywatności stosowane przez takie firmy zewnętrzne. Po wyjściu z Usług lub Witryny internetowej lub kliknięciu reklamy są Państwo odpowiedzialni za sprawdzenie obowiązującej polityki prywatności dotyczącej tej innej usługi.

3. W jakim celu zbieramy Państwa dane osobowe?

Przetwarzamy Państwa dane osobowe:

a. aby umożliwić korzystanie z Witryny internetowej i Usług;

b. aby oceniać i udoskonalać nasze Usługi oraz ich funkcjonalność;

c. aby poprawiać jakość korzystania z Witryny internetowej i Usług;

d. aby zapewniać Państwu obsługę klienta i odpowiadać na zapytania;

e. aby realizować interesy Spółki; w niektórych przypadkach Spółka może ujawniać Państwa dane osobowe, także jeśli Spółka uważa w dobrej wierze, że takie przetwarzanie jest niezbędne w celu: (i) ochrony, wykonywania, obrony praw, prywatności, bezpieczeństwa lub mienia Spółki lub jej pracowników, agentów i wykonawców (w tym wykonywania naszych umów i warunków korzystania); (ii) ochrony bezpieczeństwa i prywatności Użytkowników lub społeczeństwa; (iii) ochrony przeciw oszustwom lub na potrzeby zarządzania ryzykiem;

f. aby wypełniać obowiązki prawne (w tym obowiązki związane ze świadczeniem Usług i udzielaniem informacji konsumentom) lub odpowiadać na zapytania od organów publicznych i rządowych;

g. aby dostarczyć Państwu towary i/lub usługi zgodnie z umową;

4. Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Państwa dane osobowe?

  • Cele przetwarzania przedstawione w ust. 3 (a)–(e) oraz ust. 3 (g) niniejszej Polityki prywatności są zasadniczo oparte na uzasadnionych interesach administratora danych dla celów prowadzenia Witryny internetowej, odpowiadania na zapytania Użytkowników i świadczenia Usług.

W drodze wyjątku: jeśli łączą się Państwo z osobistym kontem/strefą klienta w Witrynie internetowej, w ramach umowy o świadczenie usług ze Spółką, przetwarzanie danych osobowych z tego osobistego konta odbywa się na podstawie umowy, która wiąże Państwa ze Spółką.

  • Cel przetwarzania danych określony w ust. 3 (f) niniejszej Polityki prywatności opiera się na obowiązujących obowiązkach prawnych i regulacyjnych.

5. Jak długo przechowywane są Państwa dane osobowe?

Spółka przechowuje Państwa dane osobowe tak długo, jak jest to konieczne do celów opisanych w ust. 3 powyżej. Państwa dane osobowe są przechowywane:

  • Przez okres ściśle niezbędny do korzystania z Witryny internetowej, Usług lub na potrzeby Spółki i maksymalnie przez 3 lata od daty ich zebrania w przypadku braku umowy ze Spółką do celów marketingowych;
  • W przypadku zawarcia umowy lub zamówienia w ramach Usług lub w inny sposób, przez cały czas trwania stosunku umownego, następnie są przechowywane w pośrednich archiwach przez okres odpowiadający ewentualnemu okresowi gwarancji, do którego dodaje się obowiązujący prawnie okres przedawnienia (3 lub 6 lat w większości przypadków, mając na uwadze, że koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego);
  • W przypadku danych przetwarzanych przez Spółkę w celu wypełnienia obowiązków prawnych – przez czas niezbędny do wykonania tych obowiązków prawnych.
  • Do czasu wycofania zgody – w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody.
  • Przez okres 24 miesięcy od ich umieszczenia/utworzenia w przypadku plików cookie.

6. Jak przetwarzamy Państwa dane osobowe?

Dane osobowe przetwarzane są zarówno ręcznie, jak i elektronicznie, oraz są chronione odpowiednimi środkami bezpieczeństwa. W tym zakresie, chociaż Spółka stosuje odpowiednie środki administracyjne, techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych przed kradzieżą, utratą, nieupoważnionym dostępem, ujawnieniem lub modyfikacją, nie można zagwarantować, że będzie w stanie ochronić się przed wszystkimi istniejącymi ryzykami IT.

7. Kto ma dostęp do Państwa danych osobowych?

Spółka może przekazać Państwa dane osobowe następującym odbiorcom:

  • Zewnętrzni dostawcy usług, podwykonawcy (tj. dostawcy usług informatycznych, usługodawcy związani z Usługami – w celach poglądowych, przy czym lista ta nie jest wyczerpująca, eksperci, konsultanci i prawnicy, spółki zaangażowane w potencjalne fuzje, podziały lub inne przekształcenia);
  • Właściwe organy krajowe: w celu zapewnienia zgodności z obowiązującym prawem, a także w kontaktach z wszelkimi organami administracyjnymi lub sądowymi, które mogą tego zażądać lub muszą mieć dostęp do danych w kontekście ewentualnej kontroli lub postępowania sądowego.

8. Czy Państwa dane osobowe są przekazywane za granicę?

Nie będziemy przekazywać danych osobowych poza granice Polski.

9. Nieletni poniżej 16. roku życia

Witryna internetowa nie kieruje Usług do osób poniżej 16. roku życia ani nie oferuje Usług takim osobom, a Spółka świadomie nie gromadzi danych osobowych od osób poniżej 16. roku życia lub ogólnie od osób nieletnich.

10. Jakie są obowiązujące środki bezpieczeństwa?

Spółka wdraża wszelkie odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa w celu zapewnienia poziomu bezpieczeństwa danych osobowych adekwatnego do ryzyka, a w szczególności w celu ochrony danych przed przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem, ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem.

Taki sam poziom ochrony jest nałożony umownie przez Spółkę na wszystkich jej podwykonawców. Każdy pracownik Spółki, który podczas wykonywania swoich obowiązków może uzyskać dostęp do Państwa danych osobowych, zobowiązuje się do zachowania ich ścisłej poufności.

11. Jakie są Państwa prawa w zakresie danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, w zależności od sytuacji, mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, usuwania i przenoszenia oraz do żądania ograniczenia lub sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych jak również do wycofania swojej zgody w dowolnym momencie. Mogą Państwo wykonać powyższe prawa, pisząc na następujący adres e-mail: : biuro@memoria.com.pl

Jednak informujemy, że Państwa sprzeciw może w praktyce i w zależności od przypadku wpłynąć na uwzględnienie Państwa zapytania o informację, rejestrację lub korzystanie z Usług oferowanych w Witrynie internetowej lub wręcz uniemożliwić uwzględnienie takiego zapytania.

Mają Państwo również prawo złożyć skargę do organu nadzoru takiego jak Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych.

12. Modyfikacje i aktualizacje

Nasza Polityka prywatności jest regularnie poddawana przeglądowi, a wszelkie aktualizacje będą umieszczane na tej stronie internetowej.

Niniejsza Polityka prywatności została ostatnio zaktualizowana TUTAJ SWIEZA DATAr.

13. Inspektor ochrony danych osobowych

Spółka Nie jest zobowiązana do wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.

POLITYKA COOKIES

Podczas przeglądania witryny internetowej www.memoria.com.pl (zwanej dalej „Witryną internetową”) niektóre informacje związane z przeglądaniem mogą być zapisywane w plikach „cookie” zainstalowanych na Państwa urządzeniu końcowym (komputerze, tablecie, telefonie komórkowym lub innym urządzeniu zoptymalizowanym pod kątem Internetu).

Te pliki cookie są wystawiane przez Biuro Rachunkowe Memoria Sp. z o.o. w celu ułatwienia poruszania się po tej witrynie internetowej, w celu pomiaru liczby odbiorców.

Niniejsza Polityka pozwala zrozumieć, czym jest plik cookie, jaka jest jego rola i jak skonfigurować jego działanie.

Aby uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania danych przez Biuro Rachunkowe Memoria Sp. z o.o. odsyłamy do naszej LINK DO POLITYKI PRYWATNOSCI

Czym jest plik cookie?

Plik cookie to plik tekstowy, który dzięki oprogramowaniu Państwa przeglądarki internetowej jest umieszczany w przeznaczonej do tego przestrzeni na dysku twardym Państwa urządzenia podczas odwiedzania witryny lub oglądania reklamy. Zawiera on kilka danych, takich jak nazwa serwera, który go umieścił (serwer witryny, którą Państwo odwiedzają), identyfikator w postaci unikalnego numeru i ewentualnie datę wygaśnięcia pliku cookie.

Pliki cookie umożliwiają ich wystawcy rozpoznanie urządzenia końcowego użytkownika, które jest na niego zarejestrowane, oraz zbieranie informacji dotyczących jego poruszania się po witrynach internetowych.

Jaki rodzaj plików cookie jest wystawiany w tej Witrynie internetowej?

  • Pliki „cookie” niezbędne do działania Witryny internetowej: umożliwiają przechowywanie informacji wprowadzonych do formularzy, obsługę i bezpieczny dostęp do zastrzeżonych obszarów.
  • Funkcjonalne pliki cookie: pozwalają dostosować prezentację Witryny internetowej do preferencji wyświetlania Państwa urządzenia końcowego (używany język, rozdzielczość wyświetlania itp.) i tym samym spersonalizować Państwa dostęp do Witryny internetowej.
  • Analityczne pliki cookie (lub „pliki cookie do pomiaru liczby odbiorców”): anonimowo gromadzą dane o ruchu w celu ustalenia statystyk i wielkości ruchu (liczba wizyt, przeglądanych stron, itp.) oraz poznania wykorzystania elementów składających się na Witrynę internetową (przeglądane sekcje i strony itp.), co pozwala Biuro Rachunkowe Memoria Sp. z o.o. na monitorowanie i poprawę jakości jej usług. W związku z tym Witryna internetowa korzysta z Google Analytics, usługi analitycznej dla witryn internetowych świadczonej przez Google Inc. („Google”), która umożliwia nam analizowanie korzystania z Witryny internetowej przez jej użytkowników.
  • Społecznościowe pliki cookies: pozwalają na interakcję z modułami społecznościowymi w witrynie internetowej (Facebook, itp.).

Jak zarządzać swoimi plikami cookie?

W celu zarządzania plikami cookie w sposób najbardziej odpowiadający Państwa oczekiwaniom mogą Państwo skonfigurować przeglądarkę, uwzględniając przeznaczenie plików cookie.

Poniżej znajdują się bardziej szczegółowe informacje o tym, jak to zrobić w przypadku najczęściej używanych przeglądarek:

Jak długo pliki cookie są przechowywane na Państwa urządzeniu?

Pliki cookie są przechowywane na Państwa urządzeniu tak długo, jak jest to niezbędne do celów opisanych powyżej. W szczególności:

–        Pliki cookie, które wymagają zgody, są przechowywane na Państwa urządzeniu przez maksymalnie 12 miesięcy od momentu ich umieszczenia na tym urządzeniu;

–        Informacje zebrane za pośrednictwem plików cookie są przechowywane przez 24 miesiące od ich umieszczenia/utworzenia na Państwa urządzeniu.

–        Państwa wybór, zarówno zgoda, jak i jej odmowa, dotyczący plików cookie, jest przechowywany przez okres 6 miesięcy (po tym okresie zapytamy ponownie o Państwa wybór w zakresie obsługi plików cookie w naszej Witrynie internetowej).

Jak korzystać ze swoich praw?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, w zależności od sytuacji, mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, usuwania i przenoszenia oraz do żądania ograniczenia lub sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych jak również do wycofania swojej zgody w dowolnym momencie. Mogą Państwo wykonać powyższe prawa, pisząc na następujący adres e-mail: biuro@memoria.com.pl

Mają Państwo również prawo złożyć skargę do organu nadzoru takiego jak Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych, a w szczególności europejskiego ogólnego rozporządzenia w sprawie ochrony danych nr 2016/679 (RODO) obowiązującego od 25 maja 2018 r.

W jaki sposób zmieniamy i aktualizujemy niniejszą politykę?

Biuro Rachunkowe Memoria Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany i uzupełniania niniejszej Polityki dotyczącej plików cookie ze względu na wszelkie zmiany lub uzupełnienia do obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych.

Wszelkie zmiany do niniejszej Polityki dotyczącej plików cookie będą w każdym przypadku dostępne po ich opublikowaniu w naszej Witrynie internetowej.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH OSÓB KONTAKTUJĄCYCH SIĘ ZA POŚREDNICTWEM FORMULARZA

ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCHAdministratorem danych osobowych jest Biuro Rachunkowe Memoria sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Augustyna Locciego 5, 02-928 Warszawa („Administrator”). Z Administratorem można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres e-mail: biuro@memoria.com.pl (również w celu realizacji praw wskazanych w niniejszej informacji).
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCHDane osobowe podane w formularzu kontaktowym przetwarzane są w celu:
1. obsługi przesłanego zapytania (prowadzenia korespondencji lub innych działań zgodnie z przesłanym zapytaniem). Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osoby, której dane dotyczą (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 2. archiwizacji tj. przechowywania dowodów prowadzenia działalności przez administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO, tj. prawnie uzasadnionego interesu, jakim jest wykazanie w razie potrzeby treści korespondencji przesłanej za pośrednictwem formularza.
ODBIORCY DANYCHPrzewidywanymi odbiorcami danych osobowych są: firmy świadczące dla administratora wsparcie IT, dostawcy usług poczty elektronicznej, przewoźnicy, firmy doradcze, z którymi administrator współpracuje, podmioty upoważnione do otrzymywania danych osobowych na mocy obowiązujących przepisów prawa, inne podmioty, które wykonują działania na zlecenie administratora, co jest niezbędne do obsługi zapytania wykonanego za pośrednictwem formularza kontaktowego; oraz podmioty, które wykonują działania na zlecenie administratora lub dostarczają mu usługi/towary niezbędne do prowadzenia działalności.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCHDane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do obsługi zapytania, a po tym czasie mogą być przetwarzane do czasu upływu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCHPodanie danych osobowych jest dobrowolne lecz konieczne w celu użycia formularza kontaktowego.
PRAWA PRZYSŁUGUJĄCEPrawo dostępu do danych osobowych, prawo sprostowania, prawo usunięcia, prawo ograniczenia przetwarzania.
PRAWO SPRZECIWUPrawo do wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osoby korzystającej z formularza.
PROFILOWANIE, AUTOMATYCZNE DECYZJEDane osobowe nie będą podlegały profilowaniu, ani zautomatyzowanym decyzjom.
ZAMIAR PRZEKAZYWANIA DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGODane osobowe nie będą przekazywane poza EOG.
SKARGA DO ORGNU NADZORUPrzysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w szczególności w państwie swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.